مقاله ای در مورد گاز r410a
نوشته شده توسط : محبوبه

گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))

جهت آشنایی با گاز r410a روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز R410a

 

 

 

اکسیژن مایع معمولاً با عمل تقطیر جزئی هوای مایع به دست می آید.
گاز دی اکسید کربن اولین بار در قرن هفدهم توسط شیمیدانی به نام "جان باپتیست " شناسائی شد.
• متریال بکار رفته در ساخت استراکچر پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 60 ، پروفیل 70 و ناودانی 12 می باشد.
گاز کلر ، زرد مایل به سبز است ، این گاز دارای بوی بسیار بد و خفه کننده شبیه به مایع سفید کننده می باشد و بسیار سمی  است و بدلیل یک الکترون آزادی که در لایه آخر خود دارد فوق العاده واکنش پذیر است.
هیدروژن در زبان فرانسه به معنی سازنده آب ( آبزا ) می باشد و از واژه یونانی hudôr یعنی "آب" و gennen یعنی "تولید کننده" گرفته شده است.
از اختلاط 50 تا 90 درصد این گاز با گاز پروپان، گاز مایع ( LPG )به دست می آید.
4- نحوه ی استفاده از رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) : رگولاتورها بنا به نحوه ی استفاده به رگولاتور های خطی یعنی رگولاتور هایی که در مسیرهای لاین کشی و خط کشی شده استفاده می شوند و رگولاتور های سر سیلندری یعنی رگولاتور هایی که مستقیم بر سر سیلندرها تعبیه می شوند تقسیم می گردند
جرم مولکولی ایزو بوتان  58.12gr/mol  است.
گاز هلیوم دارای وزن اتمی  4.002602 gr/mol است.
گاز کربن مونوکسید یا گاز مونوکسید کربن که با فرمول شیمیائی CO نشان داده می شود گازی است که از سوختن ناقص کربن ( زغال سنگ ، گاز طبیعی و نفت ) بوجود می آید.
شیر سیلندر گاز کالیبراسیون تنفسی ( میکس تنفسی ) یا همان گاز هلیوکس به دلیل وجود ترکیبات بی اثر راست گرد می باشد و بر اساس استاندارد،  ولو DIN6 یا BS3  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.
گاز اکسیژن ، گازی بی بو، بی رنگ، غیرسمی و خنثی است .
در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گاز های غیر خورنده فارغ از آتش زا و  بی اثر بودن گاز رگولاتور برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.
تیم فنی شرکت فاران صنعت گاز کالیبراسیون تنفسی ( میکس تنفسی ) درخواستی مشتریان را با استفاده از روش گراویمتری ( وزنی ) و به کمک گازهای خلوص بالا ( گاز اکسیژن طبی ( گاز اکسیژن با گرید داروئی Pharmacy Grade که میزان کربن مونواکسید آن کنترل شده است ) و گاز هلیوم گرید 5 وارداتی ) تهیه می نماید.
شایان ذکر است گاز نرمال بوتان را با اضافه کردن اتیل مرکاپتان بو دار می کنند ( بوئی شبیه تخم مرغ گندیده ) تا هنگام حمل و نقل در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص باشد.
رنگ آمیزی سیلندرهای گازهای کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد
مخلوط گازی 50%LEL هیدروژن در ایر بدلیل استفاده گسترده ای که در سیستم های انتقال گاز دارد معمولا در سیلندرهای یکبارمصرف و قابل حمل توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد که که چندسالی است تیم فنی شرکت فاران صنعت بعنوان پیشگام در حال تامین میکس فوق الذکر با بالاترین کیفیت ممکن در سیلندرهای قابل شارژ 2 لیتری است و بدین ترتیب نیاز کشور را در خصوص خرید خارجی مرتفع کرده است.
رنگ آمیزی سیلندرهای گاز های کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد  که بر این اساس مخلوط گازی تنفسی دارای بدنه طوسی روشن و گلوئی سفید ( نماد گاز اکسیژن ) و  قهوه ای ( نماد گاز هلیوم ) می باشد.
گاز بوتان در حالت مایع سبکتر از آب و در حالت گازی سنگین تر از هوا می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی هیدروژن در نیتروژن مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
شرکت فاران صنعت در برخی مواقع جهت سهولت کار مشتریان و کاهش هزینه های خرید رگولاتور و یا تعویض شیر سیلندر  اقدام به ارسال کانکشن جهت تبدیل ولو های نری به مادگی و یا ولوهای مادگی به نری ( فارغ از چپ گرد یا راست گرد بودن شیر ) به همراه سیلندرها، جهت استفاده ی مصرف کنندگان می نماید .
گاز ایزوبوتان در شرایط فشار و دمای استاندارد بصورت گازی بی رنگ ، بی بو ، غیر سمی و بسیار قابل اشتعال است.
بر این اساس سیلندر گاز کالیبراسیون لیزر ( میکس لیزر ) دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکی ( نماد گازنیتروژن ) ، قهوه ای ( نماد گاز هلیوم ) و طوسی سیر ( نماد گاز دی اکسید کربن ) می باشد.

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: